SuperTenereHellas
Καλώς ήλθατε!

Για να ξεκλειδώσετε πλήρως τις δυνατότητες του φόρουμ μας, σας προτείνουμε να εγγραφείτε σαν μέλος. Θα σας πάρει μόνο 2 λεπτά.

Ευχαριστούμε και σας ευχόμαστε καλή αναγνωση!

Τενερέ: Η ιστορία....

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Τενερέ: Η ιστορία....

Δημοσίευση από S.10 Την / Το Πεμ Μαϊος 14, 2015 12:54 pm

Σχεδόν στο κέντρο της αφρικανικής ηπείρου στη χώρα του Νίγηρα, βρίσκεται η έρημος Τινιρι ή Τενερε, η οποία αποτελεί μέρος της ερήμου Σαχάρα, και σημαντικό σταθμό στην πορεία του ιστορικού ράλυ Paris-Dakar.



Η Yamaha συμμετείχε από την αρχή του Ράλυ και μάλιστα κέρδισε και την πρώτη του χρονιά, το 1979, με τον Ciril Neveu, οδηγώντας ένα ΧΤ500 με μεγάλο τεπόζιτο και με βελτιώσεις για τις ανάγκες του σκληρού αγώνα αντοχής.


Η Yamaha είχε ήδη λίγα χρόνια νωρίτερα συνεπάρει το μοτοσυκλετιστικό κοινό με το XT500, και αυτή η δυναμική σε συνδυασμό με τον αέρα που απέκτησε η κατηγορία μεγάλων εντούρο μοτοσυκλετών χάρη στην αίγλη και τη φήμη του Ράλυ Ντακαρ, οδήγησε την Yamaha Motor France να παρουσιάσει μία πρόταση στην μητέρα εταιρία στην Ιαπωνία για μία έκδοση με μεγάλο τεπόζιτο και μεγαλύτερο κινητήρα.
Οι Ιάπωνες που ακόμα δεν είχαν επηρεαστεί από την Ευρωπαϊκή μόδα με τις μοτοσυκλέτες περιπέτειας, στην αρχή ξαφνιάστηκαν, όμως ακολούθησαν τελικώς την πρόταση, παρουσιάζοντας στην έκθεση του Παρισίου τον Οκτώβριο του 1982 το πρώτο XTZ600 TENERE, το οποίο τελικά μπήκε το 1983 στην αγορά και από τότε σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία σε πωλήσεις. Τα εξαιρετικά για την εποχή τεχνικά χαρακτηριστικά του, έφεραν την εμπορική επιτυχία για το μοντέλο και την εταιρία. Το τεπόζιτο με τα 30 λίτρα έδωσε αξιοθαύμαστη αυτονομία στα ταξίδια και τις περιπλανήσεις, οι αναρτήσεις του με τις μεγάλες διαδρομές (255/235mm), και το σύστημα MONOCROSS (μονής πίσω ανάρτησης δηλαδή), που μέχρι τότε χρησιμοποιείτο μόνο στις μοτοσυκλέτες motocross, για πρώτη φορά τοποθετήθηκε σε μεγάλο εντούρο δίνοντάς ευκινισία στη μοτοσυκλέτα και άνεση στον αναβάτη. Το εμπρός δισκόφρενο ήταν επίσης δείγμα πρωτοπορίας, καθώς ακόμα η χρήση ταμπούρων εμπρός ήταν πολύ συνηθισμένη, ενώ συνδυαζόταν με τις δύο αρκετά στιβαρές για την εποχή εμπρός αναρτήσεις πάχους 41mm, με διαδρομή 255mm. Τέλος ο κινητήρας, εκτός της δύναμης των 43 ίππων που διέθετε, παρουσίαζε μεγάλη ροπή σε χαμηλές στροφές, σημαντικό στοιχείο για τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 160 χ.α.ω. καταπληκτικό μέγεθος για την εποχή. Όλα αυτά τα εξαιρετικά και προηγημένα χαρακτηριστικά, μεταμόρφωσαν το πρώτο TENERE XTZ600 στην τέλεια τουριστική εντούρο μοτοσυκλέτα για μοτοταξιδιώτες.


Στην πορεία της τα προσεχή χρόνια η μοτοσυκλέτα δεν άλλαξε σχεδόν καθόλου πέραν του 1986 που προστέθηκε ηλεκτρική μίζα χάριν της ευκολίας καθημερινής μετακίνησης, και η ιπποδύναμη ανέβηκε στους 46 ίππους.


Έχει επεξεργασθεί από τον/την S.10 στις Τρι Μαϊος 19, 2015 12:33 pm, 1 φορά
avatar
S.10
Admin

Posts : 135

http://xtzhellas.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Τενερέ: Η ιστορία....

Δημοσίευση από S.10 Την / Το Παρ Μαϊος 15, 2015 12:03 pm

Το 1988, 6 χρόνια αργότερα μετά την πρώτη παρουσίαση στο Παρίσι το '82, η ΧΤ600Ζ TENERE μπήκε ξανά στο σχεδιαστήριο των ανθρώπων της Yamaha, και με την ενσωμάτωση νέων εξελιγμένων τεχνολογιών και τάσεων της μόδας, αποκαλύφθηκε στο κοινό η τρίτη γενιά TENERE.



Κοντά στο πνεύμα των αγώνων Dakar, απέκτησε μεγαλύτερο μπροστινό ανεμοθώρακα, δίνοντας έτσι επιπλέον άνεση στα ταξίδια, διπλά στρογγυλά φώτα όπως και τα αγωνιστικά, το ταμπλώ με τα όργανα βελτιώθηκε επίσης αφού αντικαταστάθηκαν τα παλιά όργανα με νέα πιο ευανάγνωστα και ακριβή, ενώ το ρεζερβουάρ μίκρυνε στα 23 λίτρα, χάρην ελάφρυνσης, ευκινησίας και χωροταξίας. Επίσης το πίσω ταμπούρο αντικαταστάθηκε από ένα δισκόφρενο, βελτιώνοντας έτσι την αίσθηση και την δύναμη πέδησης, και τέλος το μοτέρ υπεβλήθη σε μεγάλες αλλαγές. Για βελτίωση της ψύξης, οι ψύκτρες του κυλίνδρου αυξήθηκαν σε εμβαδόν κατά 30%, η κεφαλή ανασχεδιάστηκε, το σύστημα λίπανσης βελτιώθηκε, ενώ ενισχύθηκε το γρανάζι της 5ης ταχύτητας, δίνοντας έτσι επιπλέον αντοχή και αξιοπιστία στο μοντέλο, κάνοντάς το πάλι εξαιρετικά ανταγωνιστικό στην αγορά και επαναλαμβάνοντας την εμπορική επιτυχία του '83.

Στον αγωνιστικό χώρο όμως οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες αυτά τα χρόνια. Ο Ciril Neveu εντάχθηκε στην ομάδα της Honda, και οδηγώντας μια μοτοσυκλέτα V2 650cc το XRV650, κατάφερε να φέρει 2 νίκες το '86 και '87 ενώ η Honda συνέχισε και με οδηγούς τον Έντι Οριόλι, και Ζιλ Λαλέ να κερδίζει μέχρι και το '89 με την ίδια μοτοσυκλέτα.


Η απάντηση της Yamaha ήταν δυναμική το 1989 παρουσιάζοντας το XTZ750 SUPER TENERE, με δύο δίδυμους σε σειρά κυλίνδρους, συνολικού κυβισμού 750cc.

Το XΤΖ750 ήταν πολύ πιο δυνατό από τον αντίζηλό του αποδίδοντας 69 ίππους, πολύ πιο νευρικό δείχνοντας ότι έχει αγωνιστικά γονίδια στο DNA του, και με σημαντικές τεχνολογικές βελτιώσεις, όπως τα καρμπυρατέρ κάθετης ροής, οι 5 βαλβίδες ανα κύλινδρο, τα διπλά δισκόφρενα εμπρός, και η άνετη θέση οδήγης που ήταν συνδυασμός στησίματος για ταξίδι αλλά και για όρθια οδήγηση. Το ρεζερβουαρ επίσης αυξήθηκε σε χωρητικότητα στα 27λίτρα. To XTZ750 κυριάρχησε ολοκληρωτικά και στον εμπορικό τομέα αλλά και στον αγωνιστικό, όντας πιο γρήγορο, πιο δυνατό, ψηλό, και αξιόπιστο, και έφερε την πρώτη του νίκη στο Dakar το '91 και συνέχισε νικηφόρα μέχρι και το '98 με μία μικρή διακοπή στο σερί, από την Cagiva το '94. Ο οδηγός που έφερε τις νίκες για την Yamaha, και έκανε ρεκόρ στην ιστορία του Dakar ήταν ο γνωστός Stephane Peterhansel ο οποίος με τη γνώση του και την εμπειρία που αποκόμισε, βοήθησε πολύ τη Yamaha να ενσωματώσει στα μοντέλα της την συσσωρευμένη αγωνιστική εμπειρία και τεχνογνωσία. Το 1996 η μοτοσυκλέτα σταμάτησε να παράγεται, παρ' όλο που έτρεχε ακόμα στους αγώνες, και παρ' όλο που κέρδισε άλλες δύο χρονιές μέχρι το 1998.

Εν τω μεταξύ και το "μικρό" TENERE, δέσμιος της φήμης του και των απαιτήσεων της κατηγορίας, μέσα σε 3 χρόνια από το '88, το 1991 ξανα-άλλαξε αποκτώντας νέο κινητήρα 660 κυβικών με 5 βαλβίδες όπως ο μεγάλος του αδελφός, και νέο πλαίσιο που δούλευε σαν ρεζερβουαρ για το λάδι του.


Ο όγκος του μίκρυνε, το τεπόζιτο περιορίστηκε στα 20 λίτρα καυσίμου, και γενικότερα η φιλοσοφία του στράφηκε περισσότερο προς την εντός δρόμου κίνηση, κάτι που είχε να κάνει με το μεγάλο ευρωπαϊκό κοινό του. Το μεταξόνιο μάκρυνε όπως και στο XTZ750, δίνοντάς του σταθερότητα στο δρόμο σε μεγάλες ταχύτητες, ενώ οι διαδρομές των αναρτήσεων μίκρυναν. Το νέο αυτό XTZ660 TENERE του 1991, διατήρησε την ικανότητά του να μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου, όμως την περιόρισε λίγο για χάρη της βελτίωσης της ασφάλτινης συμπεριφοράς του.
Το 1994 ήρθε στην αγορά η τέταρτη γενιά των TENERE, που βασίστηκε στην ίδια μοτοσυκλέτα του 1991, αλλάζοντας όμως τα φέρινγκ, παρουσιάζοντας νέα γραφικά αυτοκόλητων, και προσομοιάζοντας στον μεγάλο αδελφό με τα διπλά στρογγυλά φώτα, και τους αεραγωγούς στη μάσκα. Το 1999 όπου η κατηγορία σημείωσε κάμψη, καθώς είχε έρθει στη μόδα το παιχνίδι των επιδόσεων και της κορυφαίας υψηλής ταχύτητας, το TENERE σταμάτησε να παράγεται συντηρώντας έτσι τη σπουδαία φήμη του στο μοτοσυκλετιστικό υποσυνείδητο.


Έχει επεξεργασθεί από τον/την S.10 στις Δευ Μαϊος 18, 2015 9:47 am, 1 φορά
avatar
S.10
Admin

Posts : 135

http://xtzhellas.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Η αναγέννηση...

Δημοσίευση από S.10 Την / Το Κυρ Μαϊος 17, 2015 11:21 pm

...Η στενή σχέση της Ιαπωνικής εταιρίας των τριών διαπασών με την Ευρώπη, φαίνεται όχι μόνο από την επιρροή που είχε η ευρωπαϊκή αγορά στην εξέλιξη των μοντέλων της, αλλά και στην καλή συνεργασία της με μία Ιταλική κατασκευαστική εταιρία κινητήρων.

Η Motori Minarelli είναι μία ιστορική ιταλική εταιρία που ιδρύθηκε το 1951, και ήκμασε για 3 δεκαετίες, κατά τη δεκαετία του 1980 περιήλθε σε κάμψη. Η ανάκαμψή της ξεκίνησε στην αρχή της δεκαετίας του '90 αφού ανέλαβε την κατασκευή μίας σειράς μικρών κινητήρων για σκούτερ για τη Yamaha. Η παραγωγή και η ποιότητα ήταν υψηλή και έτσι οι εργασίες της αυξήθηκαν σημαντικά χάρη σε αυτή τη συνεργασία, ενώ το 2002 η σχέση της αυτή με τη Yamaha έγινε τελικά σχέση συγγενική καθώς εντάχθηκε στον όμιλο της. Το 2003 στο ανακαινισμένο εργοστάσιο της Minarelli στη Μπολόνια, εγκαινιάστηκε μία αφιερωμένη γραμμή παραγωγής μονοκύλινδρων υδρόψυκτων κινητήρων 660cc fuel injection, οι οποίοι και τοποθετήθηκαν στο καινούριο μοντέλο XT.

Αφού το νέο ΧΤ διήνυσε μία 5ετία στην αγορά σημειώνοντας υψηλές πωλήσεις όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε, τελικά το 2008, σχεδόν μετά από 20 χρόνια από την παύση παραγωγής του τελευταίου TENERE, η Yamaha στις αρχές του έτους παρουσίασε το νέο Tenere 660.

Σαφώς πιο σύγχρονο από τον πρόγονό του, με ένα αξιόπιστο και ήδη δοκιμασμένο μοτέρ, ρυθμισμένο και προσανατολισμένο στη μεικτή ον-οφ χρήση που συνεπάγεται το όνομα Tenere, με ενισχυμένα άβαφα, ματ φέρινγκ, ικανά να αντέξουν τυχόν πτώσεις, στήσιμο εξαιρετικό για χωμάτινη οδήγηση και ένα καθ' όλα ποιοτικό σύνολο, το νέο XTZ660 έκλεψε εντυπώσεις και κέρδισε το στοίχημα του ονόματος του απέναντι στο βαρύ παρελθόν του. Με 22 λίτρα ρεζερβουάρ, και με χαμηλή κατανάλωση, είναι ικανό να διανύσει μεγάλες αποστάσεις χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού, γεγονός που δίνει μεγάλο αβαντάζ σε τουριστικό ταξίδι, και σιγουριά για κίνηση σε άγνωστα εδάφη, ενώ με 48 ίππους και 5,5 κιλά ροπής δίνει άνεση είτε φορτωμένο είτε μόνο με τον αναβάτη του, να διασχίσει γρήγορα κάθε τεραίν. Μικρό μείον είναι τα 40 επιπλέον κιλά έναντι του προγόνου του, τα οποία οφείλονται στο ενισχυμένο σασί του και στα παρελκόμενα της υγρόψυξης, του abs, ενισχυμένες ζάντες και αναρτήσεις, τα οποία κιλά όμως στην οδήγηση δεν προβληματίζουν χάρη στο καλό στήσιμό του.

Το νέο XTZ660 TENERE έφτασε σε μία περίοδο που το πνεύμα της εξερεύνησης, του ταξιδιού και της ανάγκης για πρόσβαση σε κάθε μέρος του πλανήτη ανεξαρτήτως του τεραίν, είναι πάλι στις προτιμήσεις μεγάλου μέρους της μοτοσυκλετιστικής κοινότητας και αυτό δείχνει πρωτίστως ότι η Yamaha ξέρει πότε να κάνει τις κινήσεις της, αλλά και πώς να τις κάνει σωστά.

Έδωσε σε ένα βαρύ όνομα τη συνέχεια και τη σημασία που του αξίζει, παρουσιάζοντας το νέο TENERE 660.

avatar
S.10
Admin

Posts : 135

http://xtzhellas.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ο μεγάλος αδελφός....

Δημοσίευση από S.10 Την / Το Τρι Μαϊος 19, 2015 1:44 pm

Στο εμπορικό ράλλυ των mega-enduro adventure μοτοσυκλετών, το οποίο εξελίσσεται τις 2 τελευταίες δεκαετίες, η Yamaha δεν μπορούσε να μείνει εκτός.

Βασισμένη στην ιδέα του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα της, ξεκίνησε να χτίζει σχεδόν από το μηδέν, μία μεγάλη εντούρο μοτοσυκλέτα, που θα έδινε την ισχύ, την αξιοπιστία και την αυτονομία για μεγάλα ταξίδια περιπέτειας και εξερεύνησης, στον ίδιο ρυθμό και πνεύμα που είχε ήδη αποκτήσει η αγορά των 1200cc.



Το δημιούργημα των μηχανικών της Yamaha γνώρισε τα φώτα της δημοσιότητας τον Φλεβάρη του 2010, σε μία δύσκολη σχετικά περίοδο καθώς το Yen ήταν σε ιδιαίτερα ισχυρή θέση έναντι δολαρίου και ευρώ με αποτέλεσμα να μην έχει το πλεονέκτημα της οικονομικής πρότασης.
Όμως αυτό δεν πτόησε την εταιρία των τριών διαπασόν, και μετά την παρουσίασή του, το XTZ1200 SUPERTENERE, γοήτευσε τον ειδικό τύπο αλλά και τον μοτοσυκλετιστικό κόσμο γενικότερα, καθώς αποδείχθηκε ότι είναι ένα πολύ ποιοτικό και αξιόπιστο σύνολο, ένας γνήσιος Ιάπωνας με ευρωπαϊκό στήσιμο και προδιαγραφές. Ένα ανθεκτικό πλαίσιο χτισμένο επάνω σε ένα ανθεκτικό μοτέρ, αποτελούν την καρδιά και τη ραχοκοκαλιά του συνόλου, όμως και τα περιφερειακά είναι ιδανικά: Οι μπροστινές ανεστραμένες αναρτήσεις του, πάχους 43mm, με 190mm διαδρομή, σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά του φρένα, τα οποία βασίζονται σε τεχνογνωσία και εφαρμογές σε supersport μοτοσυκλέτες της Yamaha, δίνουν την ακριβή αίσθηση και ισχύ που χρειάζεται η μοτοσυκλέτα για να κινηθεί σε κάθε τεραίν παρά το βάρος της. Η πίσω ανάρτηση είναι επίσης εξαιρετική δίνοντας άνεση σε ταξίδια αλλά και ακρίβεια στο στρίψιμο. Η ισχύς του είναι υπέραρκετή (110bhp) για να κινηθεί σβέλτα, ανεξαρτήτως φορτίου, όμως κρατιέται χαμηλά στα δεδομένα της κατηγορίας καθώς είναι περιττή η υπερπληθώρα ίππων. Αντιθέτως η κατανάλωση κρατιέται σχετικά χαμηλά σε σχέση με τα κυβικά και το βάρος του (6,6 lt/100km), και υπάρχει ένας εξαιρετικός έλεγχος της δύναμης και της ροπής χάρη σε τρεις διαφορετικούς χάρτες απόδοσης αλλά και του συστήματος fly-by-wire (ηλεκτρονική εντολή γκαζιού χωρίς ντίζα). Τέλος ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι η προσθήκη άξονα μετάδοσης κίνησης, κλείνοντας έτσι την όποια ανησυχία και έγνοια του αναβάτη για το λάδωμα και συντήρηση αλυσίδας ειδικά στην εκτεταμένη χωμάτινη χρήση της μοτοσυκλέτας.



Η Yamaha παρουσίασε το SuperTenere1200 ως μία ολοκληρωμένη πρόταση προς τους πελάτες της και έτσι συμπεριέλαβε μέσα στην τιμή αγοράς τις μεταλλικές βαλίτσες, την μεταλλική ποδιά, την προστατευτική μπάρα για τα φέρινγκ εμπρός, τις χούφτες επίσης, αλλά και έχοντας στάνταρ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα (ABS, 3πλή χαρτογράφηση, TC).
Τα πλαστικά φέρινγκ είναι πολύ ποιοτικά και ανθεκτικά σε κρούση, ενώ ο εμπρός τροχός των 19ιντσών δίνει όλη την άνεση που χρειάζεται για εκτός δρόμου χρήση.

Το xtz1200 εξελίσσεται από το 2010 που πρωτοκυκλοφόρησε όμως κρατάει σταθερά τον ίδιο χαρακτήρα και ποιότητα κατασκευής, χαρίζοντας πολλά χαμόγελα στους τυχερούς ιδιοκτήτες του! Φυσικά αν και φέρει το όνομα Tenere, είναι μακρυά από τους αγώνες πια καθώς με τα χρόνια οι αγωνιστικές κατηγορίες άλλαξαν και μίκρυναν οι κυβισμοί, οπότε και αφιερώνεται αποκλειστικά στους λάτρεις του ταξιδιωτικού εντούρο με μεγάλες μοτοσυκλέτες, όπου εκπροσωπεί επάξια τη Yamaha.
avatar
S.10
Admin

Posts : 135

http://xtzhellas.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης